tisdag 10 april 2012

Los Angeles mm




Trafiken i Los Angeles, oftast fem filer i vardera riktning. Jag är mycket glad över att jag slapp köra även om nog Lage gärna också sluppit.

Tre nätter spenderades i den stora staden och vi började med en guidad busstur i bussen utan stötdämpare.



Chinese Theatre, här var det någon stor premiär när vi kom. Röda mattan, vakter och limousiner överallt.






Jesper bredvid Charlie Sheen's Walk of Fame stjärna.



Ett besök till Universal Studios hanns också med och där upplevde vi både King Kong, spottande dinosaurier och en jordbävning.



Mystery Lane där alla utomhusscener till "Desperate Housewives" spelas in.



Jesper fick en karikatyr.






Dagen avslutades i solnedgången på Santa Monica Pier.



På måndagen åkte vi söderut till San Diego, en stad som bjöd på vackert väder, gamla återseenden, sjölejon, delfiner och US Navy.



Jag tillsammans med Richard, min "värdpappa" jag hade som utbytesstudent i Colorado för 17 år sedan.



Sjölejon som solar sig...


"Sailor and Nurse Statue"



Innan avfärd på tisdagen blev det ännu en guidad tur genom Beverly Hills.



Bilen står parkerad utanför den mest exklusiva affären av dem alla, du var tvungen att boka tid för att få komma in och inget kostade under $150 000.



Pacific Highway 1

Färden tillbaka till San Francisco har påbörjats och vi har nu kommit halvvägs när det blivit dags för en övernattning i Oceano.


- Posted using BlogPress from Karins iPad

Location:Oceano Hotel,Santa Maria,USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar